Resultaten

Wat gaat een leerling doen nadat zijn of haar tijd bij ons op school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Waar gingen onze leerlingen na school naartoe?

In schooljaar 2020-2021 stroomden 15 leerlingen uit waarvan 3 leerlingen vanuit leerroute 1-2 en 12 leerlingen vanuit leerroute 3-7. Van de leerlingen van leerroute 1-2 vonden 2 leerlingen een plek in de dagbesteding activerend gericht en vond 1 leerling een plek in de dagbesteding belevingsgericht. De twaalf leerlingen uit leerroute 3-7 gingen naar de volgende uitstroombestemmingen:

• Dagbesteding (leerplichtontheffing) 1
  • Regulier basisonderwijs 2
  • VSO dagbesteding arbeidsmatig 1
  • VSO Arbeid/Praktijkonderwijs 5

De cijfers omtrent uitstroom verschillen van jaar tot jaar en worden sterk bepaald door de mogelijkheden van de groep leerlingen.

Kwamen onze leerlingen direct op de juiste plek?

We besteden heel veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen goed voor. In schooljaar 2019-2020 zijn er 17 leerlingen uitgestroomd. Van deze groep leerlingen zitten 14 leerlingen (82,5%) nog op de plek waar ze na onze school naartoe gingen. Zij zijn waarschijnlijk direct op de juiste plek terechtgekomen. Twee leerlingen (11,7%) van deze groep zijn afgestroomd en een leerling (5,8%) is opgestroomd.

Helaas is de gestelde norm van 85% bestendiging hiermee net niet gehaald. Het gaat hier om hele kleine getallen, waardoor een enkele verschuiving al veel invloed heeft op het percentage.

Klopt dat met wat wij van deze leerlingen verwachtten?

In schooljaar 2019-2020 zijn 14 van onze leerlingen uitgestroomd volgens verwachting. Dat wil zeggen 14 van de 17 leerlingen gingen naar de plek die twee jaar daarvoor in hun OPP stond vermeld. De landelijke norm van 75% haalden we wel.